סכינים עם חריטה מותאמת אישית

סכינים עם חריטה מותאמת אישית

חריטה מותאמת אישית על סכינים היא תופעה די אחרונה. בעבר, ייצור סכין מותאם אישית בוצע על ידי אקדוחנים, אומנים, או בעלי מלאכה שהתמחו בייצור להבים ממתכות שונות. ככל שהטכנולוגיה והגלובליזציה הגבירו את מספר האנשים המסוגלים לייצר סכינים איכותיים בעלויות נמוכות יותר, כך איפשרה יצירת סכינים מותאמות אישית אפילו עבור משתמשי הסכינים חסרי הניסיון ביותר. מאמר זה יסביר כיצד ייצור סכינים מותאם אישית שינה את אופן יצירת הסכינים. ‏

טכניקות מקצועיות להכנת סכינים נדרשות לסכינים מותאמות אישית. בעבר, יצרנית סכינים אחת יכלה לחרוט כמעט כל חומר עם כל דבר שניתן להעלות על הדעת: אלפבית, מספרים, תבניות, תאריכים וכו '. הופעתם של סכינים מתוצרת המונית שינתה את התמונה באופן דרמטי. למעשה, עברו כמעט שלושים שנה מאז שהסכינים המותאמות אישית פגעו לראשונה בשוק.

כמה מהר השינוי מסכינים מתוצרת המונית קרה? ובכן, יש סיבות רבות. טכנולוגיית הלייזר כמעט חיסלה את הצורך במכונת מתכות בטמפרטורה גבוהה. מכונות תחריט לייזר יכולות לחתוך שכבות רבות של מתכת כדי לייצר להב סכין שכמעט זהה. זה מאפשר עלויות נמוכות יותר מאי פעם. זה מוריד את המחיר של סכינים בודדות ומאפשר לטבחים רבים יותר לנצל אותם במטבחים שלהם. תחריט לייזר הוא כיום פרקטיקה סטנדרטית בתעשייה לפרויקטים רבים.

בנוסף, התהליך עצמו הוא הרבה יותר פשוט ממה שהיה בימים שלפני חריטת לייזר. התהליך של חותמת מתכת כרוך בחימום חתיכה למצב שנקרא מרטנזיט חלקי. זה גורם למתכת להתקשות לצורה קשוחה. הלייזר מחמם את המתכת עד שהיא רכה מאוד. במקרה של הסכין זה יגרום בצורה מושלמת וגלימה מדויקת. פשוט תשים שכבה דקה של דבק על הסכין, ואז תכניס אותה לפוסט.

מכיוון שלהב הסכין דק כל כך, ניתן להשתמש בכלי בעדינות ודיוק הרבה יותר מבעבר, ולו רק משום שהוא קרוב יותר לקצה. הכלים פחות סבירים מאחרים לחתוך את עצמם, מה שמפחית את הסיכון להזיק או לקהות את הקצה. הפופולריות של חרט הפעלולים כל כך גדולה, שלמרות ההתקדמות בטכנולוגיה, המצאה חדשה הוצגה לתחום: חרט DGL.

חרט DGL יכול לחתוך דרך מגוון סוגי מתכת כולל פלדת אל חלד (או מתכות מלוטשות גבוהות אחרות), מגנזיום, אלומיניום ואפילו טיטניום. הדבר אפשרי משום שמקור אור הלייזר מופעל ישירות על פני השטח השטוחים של המתכת דרך תווך מוליך (אקרילי כזה) במקום כנייר או לוחות מתכתיים מסורתיים. לאחר שהלייזר חותך את החומר, הוא ”ניזון” דרך החרט, ויוצר את הדפוס הרצוי. דוגמאות אחדות של מתכות שניתן לחרוט בקלות יחסית כוללות: ניקל, נחושת, פליז, אבץ, אלומיניום ופח. ניתן לחצוב את התבנית גם באבן (כגון שיש, גרניט וליבנה), עץ ועור, וכן בניילון, כותנה, משי וחומרים רבים אחרים שאינם מתכת. פלסטיק, נייר, ויניל, PVC, ויניל, ובדים רבים אחרים הם כמה דוגמאות לחומרים רכים שניתן לחרוט.

כדי להוציא את המירב מהסכינים, עליכם לזכור שככל שתדעו יותר על חידוד סכינים (במיוחד ביחס לשלושת השלבים שתוארו לעיל), כך הסיכוי שלכם לקבל סכין מותאמת אישית סכין עשוי להיות אפשרות טובה למתחילים. יהיה לו את החומר הטוב ביותר (פלדת אל-חלד). אתה יכול גם לרכוש ולהתקין משחיז סכינים לאחר סט המאפיין פחמן או להבי קרמיקה. כמה דוגמאות של מחדדי הסכינים שיוצרו מראש כוללות את Kesterson, Wusthof, Tool Industries ו-Kershaw. לחלופין, משחיזי סכינים משניים רבים מאפשרים לך להשחיז את הסכינים שלך.

יצרן סכינים מקצועי יכול לחרוט שם החברה שלך, לוגו או סלוגן. מותגי סכין פופולריים שהשתמשו באפשרות זו כוללים את ווסטהוף, קרשו, סנטופ, ויצרנית מוצרי הסגנון הגרמנית, פסטול. אך הייה מודע לכך שאלו אפשרויות יקרות מאוד ואתה מסתכן בחשיפת התכונות והסימונים הצבאיים החשובים לציבור הרחב אם החברה שלך תבחר לחרוט אותם על הסכינים. אולי תשקול להעביר את העבודה למיקור חוץ ליצרן סכינים מסחרי או חרט צבאי אם תמצא את עצמך במצב הזה.

פרטים נוספים:סכינים

(Visited 23 times, 1 visits today)
Comments are closed.