מה ניתן לבשל בתנור טאבון?

מה ניתן לבשל בתנור טאבון?

תנור טאבון שימש לראשונה לאפיית לחם. תנור זה היה לעתים קרובות מקום מפגש לנשים בשכונה. השכונה הייתה מסתפקת בריח של לחם טרי. הריח הזה היה סימן לשכנים שהם צריכים לבוא ולהצטרף לכיף. כיום משתמשים בטאבון בכפרים פלסטיניים. זו דרך עתיקה לבשל לחם. זו שיטה מסורתית שעדיין מאוד פופולרית היום.

תנור טאבון, תנור חימר בעל תחתית פתוחה, נקרא תנור טאבון. תנורים עתיקים אלה היו פופולריים במזרח התיכון בתקופה הקדם-תנ "כית. תנורים אלה שימשו באופן מסורתי לאפיית לחמים. אמנם הם לא בשימוש כמו הרבה היום, הם עדיין בשימוש נרחב באזור. הם עדיין פופולריים מאוד באזורים מסוימים בעולם הערבי, ויש להם שימושים היסטוריים רבים. הנה כמה דרכים שתוכל לשחזר את הטעם הטעים שלהם.

תנור טאבון היה תנור מסורתי במזרח התיכון ששימש במשך מאות שנים לאפיית לחמים שטוחים. זה תנור בצורת חרוט עם פתח בתחתית. שיטת בישול עתיקה זו נהוגה במזרח התיכון עוד מימי המקרא. תנורי- טאבון ממלאים תפקיד חברתי חשוב בכפרים הפלסטיניים. צורתו המסורתית הופכת אותו לחביב על אפיית לחם.

תנור טאבון שימש הן בבתים והן בכפרים בימי המקרא. גם כיום, תנורי טאבון עדיין בשימוש נרחב באזורים מסוימים במזרח התיכון. הם עשויים מחימר ויש להם פתח בתחתית. קשה לשחזר שיטה עתיקה זו כיום, אך ישנן דרכים רבות לשחזר את טעמה. השיטה הראשונה לאפות לחם טאבון היא לאפות בצק על גבי אבני גיר. השלב השני של תהליך האפייה חוזר גם על מגשי קרמיקה וגם על מתכת.

תנור הטאבון דומה מאוד לחרוטים המקושטים של המזרח התיכון. הפתח התחתון שלו ממוקם בחלק העליון של הטאבון ומשמש לאפיית לחמים. הוא עשוי מחימר ונעשה בו שימוש במשך מאות שנים במזרח התיכון. הקדמונים השתמשו בו כדי להכין לחמים שטוחים. הם עדיין בשימוש היום. למרות שקשה לשחזר את התנור בטאבון, הוא עדיין יכול להיווצר בדרכים רבות ושונות.

התנור המסורתי היה בשימוש בימי המקרא, אך הוא אינו נפוץ כיום במזרח התיכון. תנור טאבון העתיק ביותר עדיין בשימוש בישראל. תנור טאבון טיפוסי מעוצב כחרוט קרוע עם פתח תחתון, ופתח גדול בחלקו העליון. מבחינה היסטורית, הגלידות שימשו לאפיית לחמים שטוחים. החרוטים המקושטים שימשו גם לאפיית לחם.

אף שתנור טאבון אינו בשימוש עוד בערים, התהליך עדיין מתבצע באמצעות אבן חמה. תנורי הטאבון היו דומים לכלי חרס מסורתיים, וכיפות החימר שימשו לאפיית לחם. המבנה דמה לסיר אטהנוור גדול ללא תחתית והיה מקובע לקרקע עם שכבה עבה של חרס. התוצאה היא כיכר עגלגלה, שטוחה ועבה למדי.

תנור טאבון (Tabun) הוא סוג של תנור חרס המצוי בתחתיתו ויש לו פתח בתחתיתו. הוא היה בשימוש בימי המקרא והוא עדיין בשימוש נרחב באזורים של המזרח התיכון. האבנים הקטנות הידועות בשם ”ruddef” מקיפות את החרוט המקוטע. הפתח אטום באמצעות ידית עץ או מכסה ברזל. זה עוזר לשמור על החום בטאבון. ניתן להשתמש בו גם בבתים מודרניים.

תנור טאבון הוא תנור חימר עם צורת קונוס ופתח תחתון. הוא שימש בימי המקרא לאפיית לחמים. טאבונים עדיין בשימוש במזרח התיכון במדינות מסוימות. רבים ממשיכים לאפות בהם לחם. תנור טאבון הוא שיטה מצוינת לבשל ארוחה. יש סוגים רבים של תנורים מקורים באינטרנט.

פרטים נוספים: טאבונים https://www.fuego-online.co.il/

(Visited 71 times, 1 visits today)
Comments are closed.